Studies, cultuur, muziek en sport: onze school bruist van activiteit.
Lees hier de laatste nieuwsberichten!
We sluiten stilaan het thema ‘proevertjes en proefjes’ af. We gingen samen met klas 2C in groepjes aan de slag. We mochten een stappenplan bekijken en correct uitvoeren. Proefje geslaagd?
Ik wens alle grote en kleine konijntjes een fijne paasvakantie toe!
Bednetters hebben het niet gemakkelijk! Wij gaven hen een duwtje in de rug en kwamen in pyjama naar school!
Lezen blijft belangrijk in het tweede! De kinderen mogen af en toe een speciaal plekje zoeken in de klas om te lezen…
We zijn allemaal superhelden als we niet schelden…Wij zeggen ‘neen’ tegen pesten. We schreven met de hele klas een positieve boodschap voor alle klassen. We kregen een duiding over de 4 stippen en mochten deze ondertekenen. Pesten? STOP!
Op 15 februari kregen we bezoek van Wally De Doncker. Wally De Doncker is een Vlaams jeugdauteur. Hij kwam enkele van zijn boeken voorstellen en nam ook zijn gitaar mee! In de klas lezen we ook voor uit het boek ‘SCHIM’. We blijven hopen op de zon!
In het tweede leerjaar maken we kennis met de bijvoeglijke naamwoorden. Om ze correct te kunnen gebruiken en te oefenen, spelen we een spel. De kinderen dobbelen om de beurt en gaan op zoek naar verschillende woorden die bij deze bijvoeglijke naamwoorden passen!
Wat is er leuker dan leren van elkaar? Tijdens deze les rekenen gingen de kinderen in verschillende groepjes aan de slag. De kinderen die compacten waren voor heel eventjes juf en/of meester…
In januari is het op school cultuurmaand. Iedere klas werkt dan rond een kunstenaar. In het tweede leerjaar leren we James Ensor beter kennen. Op donderdagnamiddag 19 januari brachten we een bezoek aan het MSK. (Museum voor Schone Kunsten) We konden enkele werken van James Ensor bewonderen en konden daarna zelf creatief aan de slag!… Read more »
Wij zeggen ‘neen’ tegen pesten. We schreven met de hele klas een positieve boodschap voor alle klassen. We kregen een duiding over de 4 stippen en mochten deze ondertekenen. Pesten? STOP!
Een dikke pluim op jullie hoed (euh, hoofddeksel!) !!! Wat deden jullie allen je best om er gek uit te zien!!
We kregen auteur Wally De Docker op bezoek! Hij kwam vertellen over zijn boeken… Hij kwam voorlezen uit zijn boeken… Hij kwam zingen over zijn boeken… Een leuke en boeiende voormiddag! De juf leest nu ook voor uit één van zijn boeken in de klas.
We gingen op pad door Gent samen met 2C. We hielden even halt bij enkele monumenten/ gebouwen. We kregen telkens een opdracht die we correct moesten uitvoeren. Het was een zonnige/ poëtische dag!
De kinderen konden zelf ontdekken waarom er eigenlijk spelregels nodig zijn als je een spel gaat spelen! De juf was een beetje stout en veranderde de spelregels zonder dat de kinderen het wisten. Er kwamen al snel meningsverschillen… spelregels? Broodnodig!
Zo zacht als een cactus? Zo sterk als een pluim? Wij maken vergelijkingen!! De kinderen kregen een dobbelsteen en een kaart. Op de kaart staat de vergelijking die ze moeten maken. Ze maken de bewegingen ZONDER geluid te maken! Wat een gek zicht!
De vakantie staat voor de deur en daar is Halloween! Dat laten wij in het tweede leerjaar niet zomaar voorbij gaan! De kinderen mochten zich verkleden en hebben heerlijke pompoensoep gemaakt! De kinderen van het tweede leerjaar mochten de kinderen van het eerste leerjaar ondersteunen bij de verschillende hoekjes. De kinderen konden werken in verschillende… Read more »
We konden heel wat vruchten en bladeren verzamelen tijdens de herfstwandeling, daarmee mochten we in groepjes mandala’s maken. Wat is een Mandala? Een mandala is een ronde tekening die bestaat uit patronen en symbolen rondom een middelpunt. De meeste tekeningen zijn symmetrisch, maar dat hoeft niet per se. Wel worden mandala’s opgebouwd volgens een bepaald… Read more »
De dagen worden korter, de blaadjes aan de bomen verkleuren, de vogels verzamelen om naar warmere oorden te vliegen. De herfst is in het land! Om van dit heerlijke seizoen te genieten trokken we samen met klas 2C op ontdekkingstocht. Waarom vallen de bladeren van de bomen en wie ruimt al die blaadjes op? We… Read more »
De kinderen kunnen in het hoekenwerk ook kiezen voor het werken met een fototoestel en een opdracht waarbij ze een constructie moeten maken en zorgen dat de bal zoveel mogelijk dingen kan raken. De kinderen met het fototoestel gaan experimenteren. Ze moeten een close-up foto nemen van een voorwerp of plaats in de school. De… Read more »