Op 4 mei trok klas 3A naar de Tuin van Kina. Daar leerden we planten stekken. Onder begeleiding van een gids kozen we stekjes zoals citroengeranium, vrouwentong, graslelie… en hebben we die geplant. We mochten onze ‘babyplantjes’ meenemen om in de klas verder te verzorgen tot ze groot en sterk zijn om mee te nemen naar huis!
Op donderdag 7 mei trokken we met klas 3A naar het Gentbos. Daar werden we verdeeld in 2 groepen. Onder leiding van een gids gingen we als speurneuzen op zoek naar de bewoners van het bos. Door een flinke dosis veldwerk leerden we bij over het leven en de seizoenen in het Gentbos.Oprechte dank voor de mama’s en papa's die ons naar het bos hebben gebracht en terug naar school!
Op vrijdag 8 mei namen Malaika, Doran, Astor en Thomas deel aan de Solar Olympiade in Halle. Deze jaarlijkse wedstrijd, georganiseerd door het KU Leuven Solar Team, daagt leerlingen uit om zelf een wagen op zonne-energie te ontwerpen, bouwen en te optimaliseren.Een extra leuke link met onze school was dat oud-leerling Robbe Willaert dit jaar mee instond voor de organisatie van het evenement.
Onder een stralende zon en bij tropische temperaturen vond op zaterdag 30 mei ons jaarlijkse schoolfeest plaats.