Feest in een tropische oceaan!
Onder een stralende zon en bij tropische temperaturen vond op zaterdag 30 mei ons jaarlijkse schoolfeest plaats.
Onder een stralende zon en bij tropische temperaturen vond op zaterdag 30 mei ons jaarlijkse schoolfeest plaats.
Op donderdag 7 mei trokken we met klas 3A naar het Gentbos. Daar werden we verdeeld in 2 groepen. Onder leiding van een gids gingen we als speurneuzen op zoek naar de bewoners van het bos. Door een flinke dosis veldwerk leerden we bij over het leven en de seizoenen in het Gentbos.Oprechte dank voor de mama’s en papa's die ons naar het bos hebben gebracht en terug naar school!
Op 4 mei trok klas 3A naar de Tuin van Kina. Daar leerden we planten stekken. Onder begeleiding van een gids kozen we stekjes zoals citroengeranium, vrouwentong, graslelie… en hebben we die geplant. We mochten onze ‘babyplantjes’ meenemen om in de klas verder te verzorgen tot ze groot en sterk zijn om mee te nemen naar huis!
Gisteren werden alle mama’s in de kleuterschool van de Verdedigingstraat verwelkomd met een heerlijk tasje koffie of thee. Daarna gingen de mama’s samen met hun kleuter aan de slag op school. Er werd gezellig gespeeld, een leuke zoektocht gedaan op de speelplaats en de kleuters vulden samen met hun mama een vragenlijst in om mama nog beter te leren kennen.Er werd samen genoten van heerlijke pannenkoeken en na een ontspannende yogasessie zeiden de kleuters trots hun versje op. Als afsluiter kreeg elke mama een prachtige kaart mee naar huis.Bedankt aan alle mama’s om aanwezig te zijn en van deze voormiddag een warme en gezellige activiteit te maken!
Plus est en vous: ook dat leerde ik bij de jezuïeten. Het is de essentie van ondernemerschap.
Vandaag kregen de leerlingen van het 3de leerjaar een bijzondere gast in de klas: auteur en illustrator Pieter Gaudesaboos. Hij nam de kinderen mee in de wondere wereld van prentenboeken, waar verhalen en tekeningen samenkomen.
Vandaag mochten de leerlingen van 6D naar het talentencentrum in Gent, waar ze niet alleen hun eigen talenten ontdekten, maar ook die van hun klasgenoten.
Op zondag 29 maart waren we al vroeg op pad. Om 9h verzamelden we allemaal in het Citadelpark waar we samen met de paashaas op zoek gingen naar verstopte paaseitjes. Daarna volgde een heerlijk brunch op school. De kinderen konden er ook fijn spelen terwijl de ouders elkaar beter leerden kennen over een mimosa of een tasje koffie.
Op dinsdag 10 maart ontvingen we het schoolpoortlogo van Zingende School.